A naked lady inside of a dead animal

jag lyssnar på Enya - Only Time
den är ju så fin

Enya är underskattad
she's like the vind
nä, men hon låter som en vind
tusen andetag

hon är så jävla "arctic gem" av sig
och så jävla "lajvlig"
jag gillar henne

jag vet att min mamma spelade den här låten mycket när jag var liten
undrar om det är därför jag dras till den

ungefär som jag dras till killar med snaggad skalle och mörka ögonbryn
såna som pratar på ett slangigt sätt
såna som ser ut att komma från en by där allt var förbjudet men de bröt hela lagen

det är en konstig dragningskraft
det känns som att de är mina storebröder, allihop

som ska prova på allting innan jag ska
och som kommer att säga åt mig att jag inte ska "ta någon skit"
vilka jag ska hålla mig borta från
vad som egentligen är rätt och fel

de gör mest fel
som jag också kommer att göra
och de kommer att trösta mig när jag gjort det

det är konstigt att jag känner så mycket

blir nästan lite ledsen nu när jag kommer på att det är ju faktiskt inte så
min storebror är inte så

men han duger
eller ja, han är väl ganska mycket mer än duglig

Kommentarer
Postat av: sara

detta tyckte jag om att läsa

2010-12-10 @ 14:30:48
URL: http://uppfatta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag med!:) Jättefint skrivet <3

2010-12-11 @ 09:26:10
Postat av: jules

min mamma älskar enya

uppväxtmusik<3<3

2010-12-13 @ 16:27:27
URL: http://rineogline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0